Box Nyhetsbrev

Ja tack, jag vill gärna att ni håller mig uppdaterad via Box Nyhetsbrev. Sätt upp mig på listan!

Pressmeddelande 2017 06 20

Box Destilleri AB miljonsatsar och bygger ut både produktionen och besöksverksamheten

Den svenska whiskyproducenten Box Destilleri AB möter en allt större efterfrågan både nationellt och internationellt. Dessutom ökar intresset för att besöka destilleriet. Därför har bolaget beslutat att genomföra en mångmiljoninvestering i ökad produktionskapacitet och i besöksverksamheten..

Investeringen omfattar två nya kopparpannor, sju nya jäskar och ombyggnation inne i destilleriet. Det kommer också att krävas en viss förstärkning av medarbetare i produktionen. Investeringen innebär också att ett nytt stort lagerhus kommer byggas troligen inom en femårsperiod som kompletterar de övriga och stärker områdets attraktionskraft.

– Vår årliga produktionskapacitet på drygt 100 000 liter LPA (liters pure alcohol) räcker inte för att tillgodose marknadens intresse. Därför har vi beslutat att tredubbla kapaciteten till 300 000 liter LPA, säger Box Destilleris vd Thomas Larsson.

Vidare har bolaget beslutat att utöka satsningen på destilleriet som besöksmål. Intresset för att besöka Höga Kusten och Box Destilleri ökar ständigt. Box Destilleri är redan ett av regionens mest besökta konferens- och turistmål. För att kunna ta emot ännu större grupper i restaurang- och konferensavdelningarna kommer dessa nu att byggas ut och anpassas för den växande verksamheten.

– Det är mycket glädjande att så många intresserar sig för våra produkter och att vår verksamhet lockar whiskyentusiaster, företag och turister från länder över hela världen. Den här satsningen gör att vi tar position som ett av den nya whiskyvärldens mest ambitiösa destillerier, säger Thomas Larsson.

För mer information kontakta vd Thomas Larsson

Mail  thomas@boxwhisky.se   telefon 070 5527828